Hiiumaa matkatee varustus

Ülevaate minu Hiiumaa matkateele kaasa võetud varustusest saab siin: https://lighterpack.com/r/kk16wz Tähekesega märgitud asjad mis plaanis välja vahetada.

Koti kaal oli 4.9 kg ja kogu kaasas olnud varustus kaalus 6.34 kg. (Lighterpackis asjade kaalud võivad ajapikku väheke muutuda kui midagi neis endis muudan)

Pakkimine. Seljakotiga jäin nii rahule kui jääda sain. Oma töö tegi see ära, kuid plaanin selle siiski juba välja vahetada. Kotti mahtus aga kõik peale madratsi ilusti ära ja probleeme polnud. Ühe korra sain ka vihma ja prügikott (ning vihmakeep) hoidis asjad kuivana.

Telk. Nemo Hornet 1P töötas minu jaoks hästi ja muutused, mis kunagi tegin vaiade kinnitamisel olid mõnusad ja andsid vabadust. Eks need kaks Nemo vaia tahaks veel ümber vahetada MSR tavaliste Groundhog vaiade vastu, kuid sain hakkama. Kate maa peale töötas ka imeliselt ja ei läinud kordagi katki.

Magamine. Magamiskott jättis mind kahel ööl külmaks ja seega plaanin soetada omale quilt'i millega päriselt soe oleks. Madrats oli mõnus ja võin isegi veel seda lühemaks lõigata.

Riietus. Rahule jäin tuulejope, fliisi, särgi, pükste, lühikeste pükste, aluspesu, buffi, mütsi ja kellaga. Osad neist asjadest plaanin siiski välja vahetada kergemate ja paremate asjade vastu. Üldiselt aga olid need riideesemed head ja võimaldasid mul muretult matkata. Teised asjad oleks saanud aga paremad olla. Vihmakeebi asemel tahan ikkagi päris jope võtta. Mul vedas, et vihma tuli ainult ühel korral ja nii ei valmistanud see suurt muret. Soe pesu oli suhteliselt kehv (kõige odavam ka) ja kuigi hoidis öösel lisasoojust oli seljas ebamugav. Ehk oleks mõistlik sooja quilt'iga magades kasutada t-särki? Sokid olid küll muidu mugavad, aga pestes neid kuivasid need väga kaua ja see põhjustas probleeme villidega. Jalanõud olid jube ludrud ja kulusid juba päris palju. Lisaks kuna olid veekindlad siis hoidsid mu jalad niisketena. Ostsin need soodushinnaga aga sama hinnaga sooduseid jälgides saab mitu korda paremaid. Viimaks päikeseprillid, mis jätsid mind külmaks ja tahaks paremaid, mida päriselt kasutada tahaksin.

Söök ja jook. Peale koju tulemist olen oma söömised täielikult ümber mõelnud, sest külmleotatud pudrud ajavad kiirelt südame pahaks ja peale paari päeva pidin seda möksi omale alla suruma, et midagi süüa oleks. Proovin järgmine kord üldse mitte leotada. Veefilter töötas hästi aga pole kindel kas see ka järgmine aasta vastu peab.

Hügieen. Selles kategoorias töötas kõik nii nagu pidi. Maha jätaks ainult raseerija, mida ei kasutanud. 

Esmaabi. OmniSilk teip on täiesti kasutu niiskes naha hoidmisel. Vaevlesin päris palju villidega, sest teip tuli kohe lahti märjaks saades. Muid asju õnneks kasutama ei pidanud.

Elektroonika. Hoidsin oma akut ja seega ei pidanud pea üldse vahepeal laadima ja oleks vist võinud vabalt algusest lõpuni akupangaga hakkama saada. Siiski korra Kõpul laadisin akupanka igaks juhuks. Üldiselt toimis akupank ja telefon hästi. Adapteri tahaks kunagi veidi kergema leida, kuid Hama oma on hea kiirlaadimiseks. Taskulampi ei kasutanud kordagi.

Putukad. Peavõrk oli pidevas kasutuses ja töötas hästi. Võiks siiski olla veidi suurem. Putukatõrje oli ka ok, midagi erilist ei oska öelda. Peegel päästis mind! Algselt oli see mul üldse luksusasjade all, aga peale Tihu kandist möödumist oli mul hunnik puuke ja ainult peegli abil leidsin kõik üles. Selle olemasolu aitas mul rahulikult magada ja ei jäta seda kunagi maha. 

Muu. Rahatasku oli paras ja sobis mulle hästi. Taskunuga oli imeline ja aitas mul väga erinevaid asju teostada. Täpselt paraja suurusega nagu mul vaja. Kompass oli piisav ja tänu sellele suutsin hästi orienteeruda. Välgumihklit ei kasutanud. Vile on kehv ja vahetan välja. Õnneks kasutama seda ei pidanud.

See on kõik mis ma kaasa võtsin. Kindlasti olen nüüd targem ja juba välja mõelnud, mis asjad välja vahetan.


 
- Muidumatkaja